13 Şubat 2012 Pazartesi

Like Vegas - Machines [EP]



Amerika'nın en küçük ikinci eyaleti olan Delaware'den yola çıkmış 5 gencin (hatta çocuğun) hikayesi Like Vegas; metalcore'un bu toprakların adım adım her karesine işlemiş olduğunu da gözler önüne seren müzisyenler. Garip gelmesin size, doğuşu bu kıtada olduysa kerameti de (büyüsü mü demeliydim?) burada daha fazla sanki. İşte bu nitelikli yörenin nitelikli grubu Like Vegas, Şubat ayının başlangıcı itibariyle ilk uzun metrajlı EP'leri olan "Machines"i yayımladı ve bir anda ilgiyi üzerine çekmeyi başardı. Çok acayip bir enerjilerinin olduğu kesin, ancak "metalcore" denen janrın da dibini görmeyi ve bizlere göstermeyi amaç edindiklerini de anlayabiliyoruz buradan. Çok  akıcı, çok tempolu, bol breakdown'lu ve çılgın riff'lerle bezenmiş trafikler arasında kaybolmadan zıplayabiliyorsunuz; zaten işin zevki de bu olsa gerek, enerji patlamalarını yaşa(t)mak!

Djentvari bir açılışa sahip "The Further", yolun devamını metalcore çerçevesine sığdırarak bizleri şaşırtırken hemen ardından gelen "Street Fight" ise muazzam bir breakdown ile başlayarak dinleyiciyi kolaylıkla çıldırtmayı başarıyor! Özellikle clean vokallerde gitarist Donovan Janus'un ses tonu çok etkileyici, esas vokal Dan Roe ise enerjisini performans sergilediği her saniyeye sığdırıyor. Bazı parçalar vardır, tarzın aslı için örnek gösterilebilecek tipte bir ayara sahiptir; işte o şarkılardan biri "Street Fight" olabilir bana göre. 

Sonraki parçalar "Is Anyone Up" ve "King of the Kill" de breakdown bakımından bize oldukça çeşitli öğeler sunmakta; hatta biri bitmeden ötekinin başladığını ve bu başdöndürücü trafikte kendinizi kaybetmenize ramak kaldığını söylemem hiç yanlış olmaz. İşbu konuda da "King of the Kill" kesin ve net bir örnek teşkil edecektir, parçada kaç farklı breakdown olduğunu ben sayamadım açıkçası. Zira dinlerken aldığım keyif tüm istatistiki bilgileri önemsiz kılıyordu; parçanın linkini de sizlerle aşağıda paylaşıyorum ki heyecanınız bir kaç adım öteye taşsın :


Joshua Watts'ın clean vokallerde eşlik ettiği "Pathfinder" ve daha çok post-hardcore tadı veren "Thick As Thieves" ile bu enteresan yolculuk devam ederken, kapanış ise droplu basları ve punk ritmleriyle  kitleleri baştan çıkaran "Superhuman" ile yapılıyor ki bu parçanın kapanışında patlayan breakdown son derece sarsıcı ve kaliteli!

Değişik tatları tek bir kayıtta dengeli bir şekilde birleştirebilmiş olmaları hem elemanların yeniliklere açık olduğu izlenimini vermekte, hem de müzikalitelerinden hiçbir şekilde ödün vermeyerek kendilerini daha da ileri taşıyacakları ışığını göstermekte kesinlikle. Machines EP'sinin şimdiden 2012'nin en afili kayıtları arasına girmiş olduğunu da belirterek bir sonraki makalede görüşmek dileğiyle, esen kalın diyorum. Güzel günler sizinle olsun.




Parça Listesi :
1. The Further
2. Street Fight
3. Is Anyone Up
4. King Of The Kill
5. Pathfinder
6. Thick As Thieves
7. Superhuman


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder